Deset djelatnika Osnovne škole “Mijat Stojanović” iz Babine Grede u sklopu projekta “Mogućnosti pametnog sela” vratili su se puni dojmova iz Trondheima (Kraljevina Norveška) gdje su posjetili partnersku instituciju Brundalen elementary school i stekli nova znanja i vještine koje će koristiti u daljnjem radu, te neke stvari koje su naučili prenijeti u njihovu školsku praksu.
Djelatnici su tri dana proveli u Osnovnoj školi Brundalen, školi bez školskog zvona koju pohađa 450 učenika. Norveški obrazovni sustav dosta se razlikuje od našeg, a iako se učenici ne ocjenjuju do sedmog razreda vrlo su uspješni na puno područja.
Prezadovoljni su ostvarenom suradnjom, a domaćini su im pokazali jedan prosječan tjedan u školi. U Norveškoj su imali mogućnost pratiti nastavni proces u učionicama. Učenici na nastavi analiziraju, uspoređuju, samostalno i kritički rješavaju zadatke, kritički i logički razmišljaju i dolaze do rješenja. Tamo su naučili i da “ne postoji loše vrijeme, nego samo loša odjeća“, rekla nam je Đurđica Babić, ravnateljica Osnovne škole “Mijat Stojanović” Babina Greda. Naime, djeca se igraju na otvorenom kad idu u šetnje i na kiši i na vjetru, a u školskim torbama nose samo kutiju za ručak, bocu vode i suhe čarape.
“Oduševio nas je njihov sustav i mentalitet njihovih stanovnika, U školi je drugačiji sustav nego u Hrvatskoj, u školi imaju manje predmeta, ali su svi predmeti povezani, izražena je suradnja i nastavnici imaju više slobode u kreiranju nastavnog procesa“, kaže Đurđica Babić.
Po završetku nastave učenici sjednu u krug sa svojoj učiteljicom te se osvrću na ono što su taj dan radili, što su novo naučili te razmjenjuju ideje i dojmove.
Domaćini su goste iz Babine Grede tijekom boravka u Norveškoj proveli gradom, kako bi upoznali sve njegove znamenitosti. Suradnja kroz ovaj projekt koji je vrijedan 115.950,32 eura nastavlja se dalje.