Nemar je prva iskra!

Hrvatska vatrogasna zajednica tijekom cijele godine provodi niz edukativnih kampanja s ciljem prevencije kao i smanjenja broja požara i ostalih nesreća.

Informativno-promidžbene aktivnosti osobito se aktiviraju tijekom ljetne sezone kada velik broj turista posjećuje našu zemlju, a vremenske prilike povećavaju opasnost od izbijanja požara.
I ove se godine tijekom požarne sezone, u suradnji s Hrvatskim šumama, postavljaju plakati na oglasna mjesta na plažama, a koja uključuju info panoe, oglasne kabine, svlačionice i tornjeve za spasioce, kao i na oglasna mjesta na najfrekventnijim trajektnim linijama. Ujedno su jumbo plakati postavljeni i na 155 oglasnih mjesta Hrvatskih šuma te na dodatne 53 površine na priobalju, u zoni frekventnih prometnica.
Nemar je prva iskra! glavna je poruka vizuala ovogodišnje protupožarne kampanje kojom se želi osvijestiti važnost odgovornog ponašanja budući da je nemarno ponašanje glavni uzročnik požara. U fokusu plakata tri su najčešća uzroka požara nastala zbog ljudske nepažnje: odbačeni opušak, neugašeni plamen i staklo, kao i pozivni brojevi vatrogasaca.
Tiskan je i letak s preventivnim porukama o zaštiti od požara, prevenstveno namijenjen domaćim i stranim turistima, na 8 stranih jezika: hrvatskom, engleskom, francuskom, njemačkom, talijanskom, češkom, mađarskom i slovenskom jeziku. Letak se dijeli na naplatnim postajama, trajektnim pristaništima i u turističkim zajednicama.
Također, u svrhu koordiniranog provođenja ove aktivnosti, potpisani su i sporazumi o informativno-promidžbenim aktivnostima s Hrvatskim autocestama, Autocestom Zagreb – Macelj d.o.o. i Bina – Istra – Upravljanje i održavanje d.o.o., a koji tijekom požarne sezone također putnicima dijele ovaj višejezični letak.
Iz Hrvatske vatrogasne zajednice ističu da se mediji  kao važan kanal informiranja i prenošenja informacija o odgovornom ponašanju također uključuju u ove kampanje izvještavanjem te emitiranjem i radijskih i TV spotova.

Hrvatska radiotelevizija svakodnevno emitira radijske i TV spotove, snimljene u produkciji Hrvatske vatrogasne zajednice, kojima se građane podsjeća na zabranu bacanja opušaka, roštiljanja i paljenja vatre na otvorenome prostoru kao i na brojeve koje trebaju nazvati ukoliko primijete požar.
U kampanju se emitiranjem uključuju lokalne radijske i TV kuće, a spotovi su snimljeni na hrvatskom, engleskom, talijanskom, njemačkom i češkom jeziku i namijenjeni su domaćim i  stranim turistima.    A krajem lipnja započela je i  redovna dislokacija vatrogasca na priobalje za protupožarnu sezonu 2023. godine. Kako nam je priopćio Vladimir Balentović, zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe Grada Županje i zapovjednik DVD-a Županja, četiri vatrogasca iz Vukovarsko srijemske županije uobičajeno idu na otok Hvar u Jelsu kao ispomoć kolegama u borbi sa požarima i prave izmjene smjena svakih 15 dana. Također,  u 1.dislokaciju iz Županje otišla je i vatrogasna cisterna DVD-a Županja i Antonijo Paradžik, vatrogasac Javne vatrogasne postrojbe Grada Županja. „Vatrogasna cisterna će biti smještena na otoku Hvaru do kraja požarne sezone. U ovome trenutku pozitivna stvar je da je zbog vremenskih prilika broj požara daleko manji nego prošle godine, kako na priobalju tako i na području cijele Republike Hrvatske i nadamo se da će statistika takva i ostati.” rekao je Vladimir Balentović.