USKLADIMO FREKVENCIJE

Fran Puljić - avanturista koji na svojim putovanjima promovira svoju domovinu i svoj grad Županju

Kategorija: /
Autor: Sanja Pavelić
Za Županjca 27-godišnjaka Frana Puljića može se reći da je pravi avanturista kojemu su velika ljubav putovanja.Početak njegovih avantura i upoznavanje raznih kultura i načina života počelo je 2016. .Na zimu sam odlučio iskoristiti ljeto za posjet SAD-u, što sam to ljeto i odradio preko Work and Travel (Putuj i radi) programa, programa koji studentima širom svijeta omogućava ljetni sezonski rad u Americi, tim putem i zaradu novca te je ideja da se taj novac potroši na putovanja nakon posla., ističe Fran .
U SAD-u sam radio 3 ljeta u Park Cityju, gradu u saveznoj državi Utah nedaleko od Salt Lake Cityja. Kroz 3 godine sam posjetio 16 saveznih država, neke od najpoznatijih obilježja Amerike kao što su Grand Canyon, Kip slobode, Golden Gate Bridge, havajske plaže, nacionalni park Yellowstone... Osim Amerike, posjetio sam još s obitelji Australiju i Novi Zeland, te sam bio još u Jordanu, Vijetnamu, Kambodži, Kataru (samo Doha nažalost), Tajlandu... Od europskih zemalja bih istaknuo Portugal, Španjolsku, Francusku, Njemačku, Austriju...
Volio bih posjetit sestru koja trenutno volontira u sirotištu u tanzanijskom gradu Songei. Osim afričkih safarija mi je Japan ogromna želja, ali osim Japana ne bih mogao istaknuti ništa kao toliko veliku želju. U nekim trenucima života bih htio posjetiti Maldive, Kajmansko otočje, Južnu Ameriku uzduž i poprijeko, Sejšele te sjever Europe za koji još nikako nije bilo vremena – zaključuje Fran Puljić.
Na putovanjima nije uvijek išlo sve „glatko”, svako putovanje osim želje za upoznavanjem te zemlje donosilo je i neizvjesnosti, primjerice na putu u Ameriku gotovo pred samo polijetanje aviona otkazan mu je unaprijed dogovoreni stan.
U Americi sam doživio svašta - gledao lavu kako suklja iz aktivnog vulkana, spavao u autu pod Golden Gateom jer nisam mogao naći smještaj, kockao u kasinima po Las Vegasu, izležavao se na Miami Beachu, obišao sve poznatije američke nacionalne parkove, penjao se na najviše zgrade New Yorka i Chicaga, posjetio Universal Studios zabavni park u Orlandu – prisjeća se Fran.
-Jedan od posebnijih dana u životu je bio posjet mjestu Matamata na Novom Zelandu. Iako na prvu ne zvuči kao nešto posebno i kao nešto za što bi itko trebao čuti, tamo se nalazio set za snimanje scena Shirea u Gospodaru prstenova, filmskoj trilogiji koja se u mojoj obitelji gleda bar 3 puta godišnje za svaki veliki blagdan. Taj je set sada pretvoren u park gdje posjetitelji mogu obići stvarni Shire.
I DRUGI HOBIJI....
Osim putovanja, Fran ima i drugih hobija, kao što sam kaže voli sve što vole mladi, aktivno je igrao košarku, ali trenutno zbog posla nemam vremena više. Od hobija tu filmovi, serije, a što se košarke tiče, samo gledanje.
I kao i svi i Fran nakon putovanja, bez obzira koliko bila uzbudljiva i zanimljiva voli se vratiti u svoju rodnu Županju.
Županja je malo mjesto i radi toga nema neke akcije koja mi je ponekad potrebna, ali opet, nakon svakog putovanja dobro dođe za odmor i resetiranje na tvorničke postavke te da se spremim za povratak u realnost, naglašava Fran.
-O Županji kada pričam, volim reći da je mali, obiteljski grad, ali radi velikog vala iseljavanja više nije što je nekad bio. Za Hrvatsku, osim standardnog američkog "je li to Rusija", su čuli rijetki, ali riječi "Modrić" i "Šuker" razumije većina muške populacije, neovisno o zemlji u kojoj se nalazim. Također, kako sam u Americi radio blizu Salt Lakea, gdje se održavala zimska Olimpijada 2002., mnogi znaju za Kosteliće. Tamo sam imao priliku upoznati glavnog organizatora tih Olimpijskih igara i čim sam mu spomenuo odakle sam je samo rekao da to što je Janica izvela na tim igrama će netko teško ponovit.
Zbog pandemije koja je zaustavila sve segmente života, pa tako i kretanja, Fran je napravio malu pauzu što se putovanja tiče, ali u planu mu je u dogledno vrijeme posjetiti sestru Doru koja je Tanzaniji.